Grundfos-cases
Demand More Performance campaign
Demand More Performance er koldvandskampagnen, der løber fra maj til juli i 12 Europæiske lande. Derudover blev der udviklet særlige elementer til udvalgte “Asia/Pacific” lande (bl.a. Australien og Singapore).
Mål med kampagnen
• At udvikle tiltag i form af on- og offline elementer for at styrke synligheden af koldvandsprodukterne
• At skabe tættere relationer til kunderne via”added value”-tiltag.
Min rolle
At udvikle, producere og implementere diverse elementer til kampagnen i samarbejde med portfolio managers og kampagnens KAM samt koordinator
Elementer
• eDM’s
• Portfolio app
• Product leaflets
• Q-cards
Resultater
Promovering af produkter igennem udvikling af salgsværktøjer til primært Asia/Pacific, herunder portfolio app og Q-cards.
2014 aktiviteter – EUREG (Europe Region)
I 2014 udviklede vi elementer til de europæiske lande, som skulle fungere som mere end kampagneelementer; dvs. en levetid på ca. 2-3 år.
Mål
At samt skabe en rød tråd mellem on- og offline kanaler/elementer for dermed at øge salg og awareness.
Min rolle
At udvikle, producere og implementere fem stk. 2 siders product leaflets samt at opdatere og publicere loyalitetsprogrammet “GRUNDFOS Professional”.
Element/aktivitet
• 5 x 2 pages product leaflets
• Opdatering af loyalitetsprogrammet GRUNDFOS Professional
• Opdatering af retainer follow up mails
Product leaflets
• Udviklet som “non campaign” leaflets med en levetid på 2-3 år.
• Ansvar for udviklingen med support fra fire portfolio managers
• Udviklet master versioner på engelsk og derefter versionere til 15 sprog
GRUNDFOS Professional
Er et loyalitetsprogram, der hovedsageligt henvender sig til installatører. Gennemfør e-learningmoduler og bliv certificeret GRUNDFOS Professional”. Det giver medlemsfordele såsom nyheder, invitationer til events og konkurrencer.
Min opgave var at opdatere alt fra mails, sitets visuelle udtryk samt juridiske betingelser for at måtte udsende nyhedsbreve til medlemmerne (sign up formularer mv.).
Resultater
Forøget salg og awareness af produkter i produktportføljen.
GINSU campaign
GINSU er en produktlancering af eksisterende produkter.
Launch: Januar 2015
Formål
• At informere sælgerne om opgradering af produkter, så de nu lever op til EuP restriktionerne “EuP ready”
• At informere dem om, hvad de nu kan slå på for at øge salget af disse produkter
Målet
• At øget salg af eksisterende produkter
Elementer
• Artikel udsendt via Group Sales newsletter
• PPT præsentation
Min rolle
• At skrive artikel til newsletter
• At korrekturlæse PPT-præsentation
• At koordinere elementer i samarbejde med eksternt bureau og produktfolk
Resultater
• Synliggjort resultater af produktopgraderingen overfor interne partnere via nyhedsbreve
GRUNDFOS Product Center
GPC er en ny udgave af online værktøjet WebCAPS med mere end 29.000 brugere
Det blev lanceret på globalt plan den 1. maj 2014. GPC gør det muligt at søge et eksakt produkt frem via forskellige søgemuligheder.
Målet
• At gøre det lettere for slutbrugeren at finde frem til det rette produkt via en simpel selektering/søgefunktion
• Besparelse af tid og penge, da kunden kan finde lige det produkt, der passer til deres behov
• Forøgelse af GRUNDFOS’ troværdighed og serviceniveau
• At introducere den ny teknologi overfor virksomhedens ca. 18.000 medarbejdere, og herefter sikre implementering
Elementer
• Gimmicks: kuglepenne, luggage badges, powerbanks
• Infographics
• Roll ups
• eDM’s
Min rolle
At være sparringspartner i alle eksekveringsbeslutninger samt at koordinere elementer og opgaver til de 10 fokuslande herunder:
• Grafisk layout
• Produktbestillinger
• Forsendelse af gimmicks til alle lande
• Skrive og udsende informationsmails
• Udsendelse eDM’s via Globase til de 29.000 brugere
• Sørge for udsendelse af reminder-mails
• Bestille PO-numre
• Budgetgennemgang
Resultater
• 90 % af 29.000 brugere har reset deres password
• Stort set alle eksisterende medlemmer har gjort en aktiv handling = set den ny og forbedrede udgave af produktværktøjet
• Mindske fejlkøb
GRUNDFOS Ecademy
Ecademy er et globalt loyalitetsprogram, der gør det muligt at lære om GRUNDFOS, og hvad virksomheden kan tilbyde på et mere professionelt niveau. I e-learning moduler kan man læse om produkterne, se Youtube videoer, læse case stories mv..
Ecademy har eksisteret siden 2007, men er nu relanceret med en helt ny visuel identitet i en global lancering for 23 lande.
Min rolle
• At at koordinere landenes oversættelser
• At eksekvere oversættelsesproces
Resultater
• Målet om, at 50 % skulle gå live inden sommerferien 2014 holdt
• De resterende lande blev klargjort til launch ultimo 2014
Market area pages
CBS havde brug for en ny area page for District Heating på grundfos.com.
Content blev udviklet af business- and application manager, og målet med dette var at få fjernvarme udbredt til målgruppen via det globale website.
Min rolle
• At lægge content på og sitet (CMS CQ5) herunder redigering af billeder og tekst. opsætning samt sørge for, at det gik live 1/7 2014.
World of Marketing
Er et online globalt marketingværktøj, som GRUNDFOSmarketingbrugere worldwide benytter til at indhente globale/regionale informationer og inspiration om alt internt marketing i GRUNDFOS.
Formålet
• At skabe en fælles platform for alle GRUNDFOS’ marketingmedarbejdere
• Gøre det let at holde sig opdateret på “det ny” samt finde relevante værktøjer – hjælp til selvhjælp
• At give eksterne partnere mulighed for selv direkte at downloade diverse materialer
Min rolle
• At være daglig driver af content og nyheder
• At opbygge struktur på segmentsider
Resultater
• Synliggørelse af aktiviteter
• Hjælp til selvhjælp
• Let og overskuelig platform